Reżyseria: Robert Wiene
Robert Wiene (ur. 27 kwietnia 1873 we Wrocławiu; zm. 17 lipca 1938 w Paryżu) – niemiecki reżyser filmów niemych.
Robert Wiene urodził się we Wrocławiu. Był synem aktora teatralnego Carla Wiene. Studiował prawo na Uniwersytecie w Berlinie, a od 1908 zaczął grać niewielkie role w teatrze. W 1912 napisał scenariusz do Die Waffen der Jugend. Jako reżyser zadebiutował w 1914 kręcąc film Arme Eva (Droga Ewa).
Najsłynniejsze dzieło Roberta Wiene to Gabinet doktora Caligari (1920), który zapoczątkował nurt ekspresjonizmu w kinie niemieckim.
Wiene zmarł w Paryżu, dziesięć dni przed ukończeniem produkcji Ultimatum (1938). Pracę nad filmem skończył przyjaciel reżysera, Robert Siodmak.
Scenariusz: Hans Janowitz
Hans Janowitz (ur. Grudzień 2, 1890 w Poděbradach, Bohemia-Czechy — zm. Maj 25, 1954 w Nowym Jorku) urodzony w Czechach niemiecki pisarz.
Janowitz był oficerem podczas I Wojny Światowej, ale powrócił z niej jako pacyfista. Niedługo po zakończeniu wojny spotkał podobnie myślącego Carla Mayera który zasugerował mu pisarstwo. Razem napisali scenariusz do Gabinetu Doktora Caligari (Das Kabinett des Doktor Caligari), który został nakręcony przez Roberta Wiene w latach 1919-1920 i ukazał się w lutym 1920 roku. Film jest najwybitniejszym dziełem okresu niemieckiego ekspresjonizmu.
Scenariusz: Carl Mayer
Carl Mayer (ur. 20 Listopada 1894, Graz – 1 Lipca 1944, Londyn) był austriackim scenarzystą, który był współtwórcą scenariusza do Gabinetu Doktora Caligari (Das Cabinet des Dr. Caligari, 1920), Zamek Vogelöd (Schloß Vogeloed, 1921), Portier z hotelu Atlantic (Der Letzte Mann, 1924), Świętoszek (Herr Tartüff, 1926), Wschód słońca (Sunrise: A Song of Two Humans, 1927) i Cztery diabły (4 Devils, 1928), ostanie 5 filmów było wyreżyserowanych przez F. W. Murnau.
Scenografia: Hermann Warm
Hermann Warm był niemieckim dyrektorem artystycznym scenografem. Urodziony w 1889 roku w Berlinie, Niemcy, Warm stał się bardzo ważną postacią ekspresjonistycznego ruchu w latach 20-tych. Warm wszedł do niemieckiego przemysłu filmowego w 1912. Przede wszystkim znany jest z opracowania scenografii do takich filmów jak Gabinet Doktora Caligari (1920) i Zmęczona śmierć (Der müde Tod) Fritza Langa, Warm współpracował również z duńskim reżyserem Carlem Theodorem Dreyerem przy filmach Męczeństwo Joanny d'Arc (La passion de Jeanne d'Arc) i Wampir (Vampyr - Der Traum des Allan Grey). W czasie II Wojny Światowej Warm mieszkał w Szwajcarii i powrócił do Niemiec w 1947 roku.
Scenografia: Walter Reimann
Walter Reimann (ur. 2 czerwca 1887 w Berlinie, - zm. 8 listopada 1936 w Bad Godesberg, Bonn, Nadrenia Północna-Westfalia), niemiecki malarz i dyrektor artystyczny. W jego studio znajduje się w Muzeum Sztuki Filmowej we Frankfurcie nad Menem.
Scenografia: Walter Röhrig
Walter Röhrig (ur. 13 kwietnia 1892 w Berlinie, - zm. 6 grudnia 1945 w Caputh) był jednym z najważniejszych twórców scenografii w niemieckiej kinematografii.